I take you to the candyshop

Idag har jag tillbringat nio timmar i en godisbutik.
Min teamledare ringde och väckte mig (fast 'jag var ju ändå vaken' som det brukar heta) runt halv tio i morse och frågade om jag möjligtvis kände för att worka lite i Pippis godisbutik. And I did! Så jag susade iväg på cykeln en stund senare. Tacka gud (eller kanske chefen?) för att det finns en stoooor bordsfläkt på disken! Det måste sett en aning komiskt ut när jag stod och blinkade (ögonen blir så jäkla torra!) med fläkten rakt i facet.  'Du kan ju sjunga fångad av en stormvind!' som en kund lite småskrattande berättade för mig. Det tänkte jag också. Men man vill ju inte dra uppmärksamheten från skådespelarna liksom. Det är mer deras jobb att underhålla.

Idag bjöds det på tårta på worket. Vi skulle fira besöksrekordet! Jag, den stora tårtälskaren, lyckades dock glömma bort att gå och hämta mig en bit. Crap! Jag menar, HUR KAN MAN GLÖMMA DET? Det var säkert världens goaste! Specialbakad från Frödinge eller något!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0