Degälskare som man är...


lite bildbevis på vad vi tryckte i oss yesterday!

Det är inte varje dag man trycker i sig ett paket pepparkaksdeg hur som helst! Jag och Kajsa skulle egentligen bara fika på stan först, men efter att ha konstaterat att i princip inget café överhuvudtaget hade något laktosfritt (förutom några torra mandelmassepinnar då...men hur goda såg dom ut på en skala?) så gick vi och köpte med oss en deg med mjölkfri margarin. En grillad kyckling fick vi visst med hem också. Gott! Sen trollade jag med knäna och fixade en sås på kokosmjölk, mjöl och krossade tomater. Det blev...inte så gott, till en början! Men efter en länsning av kryddhyllan så kunde det sköljas ner utan any problems! Det niiii!

Här kommer en lista mina favoritdegar (och smeter)
- pepparkaksdeg (nähä?)
- pannkaksmet
- sconesdeg
- bulldeg
- smulpajsdeg
- kladdkakesmet
- muffinsmet

Sååå, har ni några förslag på en fruktansvärd god deg så give it to me! (Namnet eller själva degen, det väljer ni själva!)

Kommentarer
Postat av: Mäts die katze

Jag anser det inte normalt att gilla bulldeg, sconesdeg och pankakssmet, MEN jag accepterar dig som vän ändå.

2008-11-23 @ 17:21:58
URL: http://teaterkonfekt.blogg.se/
Postat av: anso

ge mig deg!

2008-11-23 @ 17:37:55
Postat av: frida

ja om man är en riktig vinterälskare och snöälskare då hör man snöflingorna.

2008-11-23 @ 21:06:25
URL: http://ecstasies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0