Fluffpannkakor med sirap! (Förlåt vaktis!)


Åsa surplar chailatte i huvudstaden

Idag blev det en näringsriktig lunch, amerikanska panncakes med sirap (chokladsås hade vi på också, mjau!) Det var gott som stryk tills jag tryckte i mig fjärde panncaken typ, då insåg mina smaklökar att det var väääääldigt sött, och då åt jag en rostad macka istället. Fin kontrast liksom.

Sen (ungefär här i kronologisk ordning) så ringde det på dörren. Väldigt envist kan tilläggas! Jag har lite skräck för folk som ringer på dörren frenetiskt, och vid ett tjuvkik vem som stod och misshandlade ringklockan så insåg jag aldrig att det var vaktmästar-mannen, utan tog för givet att det var någon som typ ville sälja något. Så....jag öppnade inte. Frida sa att han skulle gå efter en stund, och givetvis så litar jag på kvinnans ord. Strax därefter (efter sju påringningar på dörren ungefär) Så hör jag hur dörren öppnas...och in kommer vaktmästaren!! Där står jag lite smårädd och ser väldigt trög ut..
- Oj, väckte jag dig?
- Ööööh....aaah...

Och här kommer den pinsamma delen. Visserligen kunde han gått på den om jag hade varit ensam hemma, iklädd mjukisbrallor och med svullna grodögon, men när han kommer in så är teven igång, och i köket sitter Ås med nygräddade pannkakor...haha BUSTED!

Kommentarer
Postat av: Ås

Haha, fan den var klockren! Hahahaha. Skrattade som en tok när jag läste detta inlägget! :) Men lite kul måste vi få ha ibland =) Nu ska de pluggas!

2008-11-11 @ 15:16:11
URL: http://ecstasies.blogg.se/
Postat av: ek

visst visst :- ) men pappsen jobbar ju typ hela dagarna så det får bli kvällstid :) hör av dig när du vill så får se se om bilen är hemma och jag =) . hii! jag kan titta ikväll efter jobbet förresten också, så det dubbelkollas av oss båda.

2008-11-11 @ 15:29:58
URL: http://emmariem.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hade mer än gärna kastat i mig de där pannkakorna :)

2008-11-11 @ 19:01:21
URL: http://coffeechic.blogg.se/
Postat av: anso

haha kunde inte frida ha gömt sig under bordet eller nåt? men förresten, vad hade vaktis i er lägenhet att göra? =O

2008-11-11 @ 19:34:41

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0