Mer glafs åt folket!

Aaaaah. Idag är jag sådär härligt arbetslös i hela kroppen. Glider omkring i en träningsoverall (huuuuuur moderiktig är jag inte?!) dricker kaffe, surfar runt på nätet och ritar ansikten i photofiltre. En väldigt trevlig sysselsättning om jag får säga det själv. Ska fila lite mer på teckningarna så kanske jag kan slänga upp några här så småningom, hell yeah!

Jag och Kajaken var ute och spatserade igår förresten. Jävligt fort gick det, vi var alldeles anfådda efter typ 500 meter. Det började skymma och vi skulle gå ner till stallet för att hälsa på pållarna, och så långt gick det enligt planerna. Men sedan gled vi (inte så oväntat) in på ämnet spöken. Det här lilla felsteget resulterade i att vi blev så fruktansvärt rädda att vi sprang in i villaområdet igen.

Seeeen gick vi till Ica och köpte hem frukter vi inte riktigt kände till (bland annat granatäpple som för båda var ett outforskat område) och några frukter som vi faktiskt kände till. Lite blåbärsdryck också, det är nyttigt! Glada i hågen pallrade vi oss hem och bestämde oss för att käka upp våra inköp. Kajsa fick äran att skala clementinerna och jag blev tilldelad uppdraget 'klyva mangos'.

Det här visade sig vara lättare sagt än gjort. Mangos är väldigt mjuka frukter med en stor platt kärna i. (Känns som jag skriver en informationsblogg om exotiska frukter..men det är mitt nästa projekt) Slutresultatet blev mest bara glafs. Mangoglafs.

Jag funderar starkt på om jag vore en lämplig kandidat för en ky-utbildning i designmatlagning.



Kommentarer
Postat av: Frida

Haha, ååå nu blev jag också sådär sugen att köpa hem en massa konstiga taggiga frukter och smaka om de inte är så taggiga i smaken. jag har btw bakat buillar idag :) Kom på vid 13 att, what the hell, varför itne baka bullar liksom? haha-

2008-09-23 @ 15:14:52
URL: http://ecstasies.blogg.se/
Postat av: Kajaken

haha! det var grymt (nöff) GOTH! :D u got it in ya, pissetofs^^

2008-09-23 @ 15:51:49
URL: http://kaaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0