Självkontroll kallas det.

Smidde storslagna planer inför kvällen. Jag skulle komma hem, käka lite fort, dyka djupt ner i skolarbeten och inte titta upp förrän van veeteren rullade igång på fyran. Det var alltså tanken, the plan, syftet med kvällen.

Nu blev det ju inte riktigt så. För det första så har jag inte ens letat reda på skolböckerna (fast nu såg jag lite slumpartat att den låg på soffbordet...så okejdå...). För det andra så käkade jag flottiga chips och kollade på Wipe Out OCH det där sanningsprogrammet. (Jag som i princip aldrig kollar på teve annars!) Och nu, när jag äntligen fått tummen ur röva' och bestämt mig för att leda in den här kvällen på nya vägar, så får jag en extremt stark längtan efter att dricka kall oboy och kolla på High School Musical.

Men å andra sidan så är det söndag för mig imorgon också. Det blir säkert fem gånger roligare att plugga då!
(Ni märker av försvarsmekanismen där?)


Kommentarer
Postat av: hannah

tacktack! ja detsamma! =)

2009-04-06 @ 13:39:42
URL: http://overused.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0