Kanske lite väl komplicerat ändå..

Hej allihopa! (Känner mig lite som Kenza som pratar till typ 50 000 pers, haha!)

Idag tänkte jag prova en relativt ny motionsform, nämligen stavgång.
...
Jag vet! Nu himlar ni med ögonen sådär som min mormor brukar göra. MEN faktum är att det faktiskt är riktigt coolt att stavgånga sig fram genom livet! Bara man vet hur man gör! För sorry alla förtidspensionerade och tanter, stavarna är inget man krampaktigt ska hålla sig i och i snigelfart skjuta sin kroppsvikt framåt med. (Fast det kan man ju också, såklart..om man vill!)

Faktum är att jag gått på en stavgångskurs en gång i tiden, för Frizons räkning. (Nu lät jag uråldrig igen..det var trots allt förra året!) Jag vet nästan exakt hur man gör! (Det var iallafall de positiva tankarna som for igenom mitt huvud när jag kardborrade fast mina händer i stavarna)

Glad i hågen (och med tillfälligt förlängda armar i form av två pinnar med spets!) marscherade jag ut på gatan. Tog ett djupt andetag och satte igång. Att gå alltså. Det första som händer är att stavarna inte får fäste i marken på grund av allt grus. Nähäe?! Så jag bestämde mig för att bara gå naturligt och låta stavarna göra sitt. (Det slutade med att de släpades med i gruset likt två överskottsarmar) Nästa taktik - att ta ett djupt andetag och låtsas att jag åker skidor (för det har jag ju gjort så många gånger...not!) Det slutade med att den ena staven tog krokben på mitt högerben. Åh, elegant!

Slutsats: gå på gräs de första gångerna ni stavgångar.. och se till att ingen ser er.


Kommentarer
Postat av: frida

stavgång är ju härligt. :) jobbigare än att bara gå utan stavar. :P

2009-02-03 @ 23:45:22
URL: http://ecstasies.blogg.se/
Postat av: ante

ha ha ha ,, har läst detta inlägget ett antal ggr nu garvar fortfarande . När du skriver ger du sånna klockrena bilder för läsaren i huvudet , haha . Miss U !

2009-02-04 @ 05:56:51
URL: http://tooonia.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Åh din header <3

jag..måste...ta..mig..till..någon.. av.. de..där..5 städerna! Jag döör, måste se hives igen! din lyckost som ska köpa biljett! :D

2009-02-04 @ 11:40:23
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Kajsa

HAHA! ser det framför mig! men bättre att smaka på rödbetan än att inte göra ngn soppa alls ;) (nej jag fattar inte själv)

2009-02-04 @ 14:14:34

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0