En lördagskväll på östkusten

Igår var det alltså finally dags för oss att vila ögonen på den där extremhypade filmen Män som hatar kvinnor. Några minuter över sju svängde världens bästa kaj med tillhörande car in på gatan, och med en tvärnit som fick både Friden och Ella att flyga tre decimeter framlänges, påbörjades den långa resan...mot öst! *en ensam trumpet ljuder lite skränande i månskensnatten* (lite stämningsmusik bara!)

Eftersom jag har tilldelats ett matspjälkningsystem som börjar skrika efter föda cirka en timme efter man har käkat middag, snodde jag med mig två bananer på bilresan. Mmmm, very tasty! (Nu vet jag inte riktigt varför den här informationen kom med här...men kul att veta, eventuellt?) Det dunkades Kajakens egengjorda skivor med en salig blandning av musik! Alltifrån tung hiphop (vi ville testa basen, okej?!?) till snygga-studentguys-i-kavaj-dansar-och-dricker-flasköl-rock av The Wombats! (Som jag förövrigt tycker är GRYMMA! kom jag på nu, moahaha!)

Vi var ute i en sinnesjukt god tid! Med lite flyt och en gaspedal i botten hade vi i princip hunnit hem och vända innan bion började...men det gjorde vi som tur inte! Istället pinnades det iväg till Hemköp där Ella gjorde det berömda hej-skämtet (skriker hej till okända personer och kutar iväg för att ta skydd)...och sedan bilalarmet ute på gatan! Partytricket numero one! (Om man tycker det är lite extra attraktivt med nedsatt hörsel alltså ;D)

Tiden var en snigel i klister, och efter att ha slagit ihjäl några sega minuter ute på ett folktomt torg, stack vi in på biostaden för att beställa popcorn i kopiösa mängder! Men innan dess tömdes blåsorna och Kaj berättade om en tant som fått tre meter tunntarm utsugen på grund av vaakumtrycket på ett flygplan...så tänk på det nästa gång people!

Sen...drog filmen igång! Weee-haaa! Nu tänker inte jag avslöja några details här, men herregud vilken rulle! Hur spännande som helst! (Trots att jag slukat alla milleniumböcker) Jag hetsåt popcorn och romerska bågar de första två timmarna, sedan var det så fruktansvärt spännande att det fick bli tuggummi istället...


Kommentarer
Postat av: Kajaken

assaaaa GREAT kväll kan jag känna då! :D (helt spontant)du är den bästa baby! <3

2009-03-02 @ 09:28:14
Postat av: skentrevlig

måste se den filme! så många som säger att den är bra :)

2009-03-02 @ 17:52:47
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0