Nu är jag redo att göra en touchdown i toavattnet!

Idag har jag, Kajsa och Anso pratat om FRAMTIDEN! Det där metalliska ordet som man både ryser och ler finurligt åt. Vi drack te på 48:an samtidigt också, det var JÄTTEGOTT! Om ni skuttar förbi där, try äppelblom! (Det är en tesort framställt av Gud himself!)

Vi råkade likna 'att bli vuxen'-grejen vid ett toalettbesök. Och det är DU som är själva kabeln. Javesst! Under hela din barndom åker du genom tarmsystemet. Näringsämnen tillsätts...du växer...blir brunare (det argumentet kanske vi kan diskutera..)...jobbigare att kontrollera (tonåren!) till slut ORKAR man inte hålla emot liksom! och det är då det plumsar till!

*klooonk!*

Men sen finns det ju dom som liksom vill hållas kvar i barndomen! Det är prärievargarna! De som smyyyyger sig ut! Jag tror jag är en sån! Jag har tryckt på rätt länge nu känner jag (förlåt mamma och pappa, hoho) och nu, ett år efter studenten, känner jag mig alltså relativt redo att åka vidare ut genom avloppet! Ut i livets avloppsysteeeeem! Tjuhooo! Va kuuuuuuuuul!

Det här blir ap-bra! I just know it!


Kommentarer
Postat av: Mats

Jag ska aldrig lämna mitt lilla tarmsystem, jag har inte ens lämnat magsäcken än. Och glad är jag för det :D

2009-05-19 @ 06:44:43
URL: http://teaterkonfekt.blogg.se/
Postat av: Kajs

jag berättade för mamma om vår "kabel -teori" och liknade henne och pappa vid tjocktarmen liksom. tror inte det gick hem riktigt^^

2009-05-19 @ 10:15:01
Postat av: bella

assaaa, med den här teorin så menar jag inte att man ska LÄMNA sitt tarmsystem mäds! det är mer en liknelse vid...att transporteras ut i världen, på ett positivt sätt! inte att man ska klippa av banden till sina päron! ooooh nej!



kaj: väldigt mystiskt att dina päron blev fundersamma! folk med ibs har liksom problem med tjocktarmen ;D

2009-05-19 @ 16:07:50
URL: http://ballabellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0