Det var ingen hejd på't

Jaa, jag inmundigade alltså nattvarden idag. (Dom kan väl börja med vitlöksbröd istället? Mycket godare..) Min kusse Daniel skulle nämligen "välkomnas in i den kristna gemenskapen" som jag tror det heter på korrekt svenska. (Pampigt låter det iallafall!) Vi trummade iväg mot Guds hus på krumma ben. (Hahaha! Låter som ett litet lämmeltåg! Tänk er en lämmelarmé i kostym! På små välputsade trampdynor påväg till kyrkan! Okej...åter till allvaret!)
 
Bäst vi satt där i kyrkan så kommer jag plötsligt på hur vackert det är. I kyrkan. I naturen. PÅ JORDEN! Kollade mig runt lite för att se ifall uppenbarelsen hade drabbat någon annan, men på ytan syntes iallafall ingenting. Efter en stund är det dags att sjunga första psalmen. "Yeah, det är en av mina favoritpsalmer!" viskar jag till syrran. (En vänligt grönskas rika dräkt alltså) Och när vi börjar sjunga så får jag någon slags kortslutning i hjärnan.

Jag pallar alltså inte att sjunga, eftersom jag har lycklighetsgråt i halsen. Blandat med lite slem förstås. (fast det var väl lite väl onödigt att informera om kanske..) Vattennivån i ögonglobarna höjs markant. Försöker desperat bläddra i det lilla konfirmandhäftet för att hitta något som inte beskriver någonting som man berörs av.. hittar en text som handlar om evig vänskap och liknande, som om det blir bättre då? NÄE FÖR JÖSSE NAMN! En tjej sjunger dessutom "Det Vackraste"...och ja, det var vackert! Jag kunde inte svara på tilltal under två minuter eftersom jag satt och rös/försökte blinka bort tårarna. DET VAR SÅ VACKERT! JAG ÄR SÅ BLÖÖDIG!

...jag är nästan för blödig! det är därför jag undrar liksom!
...inte för att jag INTE uppskattade det hela! det var fantastiskt att bli rörd! men hur ska det sluta? ska jag portas från framtida bröllop på grund av översvämningsrisken? Ska jag leva ett helt liv med ihopkletade ögonfransar? Många frågor, få svar...

(poetisk avslutning! g'natt!)


Kommentarer
Postat av: anso

och du som brukar säga att du e känslokall och aldrig gråter XD du ser bälls, du kan du med ;)

2009-05-18 @ 23:23:27
URL: http://annzzo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0