Onsda'


längtar tills vi är samlade igen girls! bilden är lånad från stridens facebook!

Alltså, jag borde lägga på ett kål nu! To-do-listan är alldeles för lång och timmarna flyger iväg! Det enda som hunnits med hittills är frukost och tidningsläsning, och det stod inte ens med på the maddafackin' list! (Bra där Bella, bra där!)

Men innan jag hojar iväg till Wille så måste jag bara tipsa om en film! Igår när jag hade Fridolf på besök så gled vi in på bibblan för att hyra en skojig film (vilket i slutändan blev Nina Frisk, en lite..annorlunda rulle) Jag fick lite storhetsvansinne och lånade hem två filmer till,  där den ena var Jan Troells "Maria Larssons eviga ögonblick". Jag har velat se den skapelsen ända sedan guldbaggegalan då den rodde hem hur många priser som helst. Igår vid halv tio-tiden satte jag mig alltså bekvämt till rätta på ryamattan med te och choklad i högsta hugg och spanade in den.

Och...den var så sjukligt bra. HALLÅ! Handlar till stor del om fotografering i ett fattigt Sverige, med Micke Persbrandt (Emma!) i en av de större rollerna. Dessutom är den baserad på en verklig händelse. Helt klart väldigt sevärd! Så nu ska jag försöka övertala hela min släkt att se den! Tänkte börja med farmor och farfar.

Förresten, 20 spänn för att låna en film i en vecka? Det är ett ganska överkomligt pris det!

Kommentarer
Postat av: My

Ja jag kan tänka mig att det är riktigt mysigt där. problemet är bara att hitta någon stans att bo till ett vettigt pris.

2009-10-14 @ 13:18:59
URL: http://mysamuelsen.blogg.se/
Postat av: frida

vi skulle sett den istället. inte lika jobbiga dialekter kanske? ;)

2009-10-14 @ 21:20:20
URL: http://doolfan.blogg.se/
Postat av: Madeleine

I så fall kanske jag borde övertala mamma att vi ska hyra den iaf , vilket vi har gått och grubblat på om vi ska göra eller inte i ett halvår typ. haha :)

2009-10-16 @ 10:29:56
URL: http://www.wannabeloved.devote.se

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0