Om att nästan frysa ihjäl...och glögg


ah! sommarfeelings på denna!


Vad är väl en natt i en nybäddad säng? Ärligt talat, finns det något lyxigare än att masa sig ner under ett 20 decimeter tjockt (DET KÄNNS FÖR SJUTTON SÅ!) duntäcke efter en tuff day?

Jag är ganska säker på att en insomning aldrig varit skönare än då jag hade stått ute i snöstorm i åtta timmar och sålt glögg på ALVs höstmarknad. Till slut blev jag mer eller mindre tvungen att regelbundet smörja magsäcken med varm glögg för att överleva! (Och till er som drog förskräckta suckar där kan jag tillägga att den glöggen saknade alkohol..hehe)

Hur som helst, allt har ett slut och så även snöstormar. Dagen efter var det bara (!) 5 minus och ett tjockt snötäcke över Småland. Det var också dagen då jag lärde känna knallarna bredvid! De sålde leksakshästar, och hade jag varit 10 år yngre hade jag förmodligen övergivit mitt godiställe och startat en behändig liten ridskola på deras bord. (Det gjorde jag inte)

....någon som överhuvudtaget fattar varför jag skrev om detta nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0