Bussfärden...

Hoho! Ja, vi kan väl konstatera att uppdateringen på the bloggfront är lite svajig at the moment....men då får man ha i lilla bakhuvudet att jag har mitt livs sista påsklov för tillfället, som jag liksom vill ta vara på litegrann! Igår var vi ute i bushen hos Friden exempelvis. Det var händelserikt...
 
Kaj och jag satt på bussen och diskuterade något viktigt i-landsproblem när vi plötsligt kommer på att vi ska hoppa av om tjugo meter. Men vart tusan sitter stoppknappen?!? I paniken som utbryter börjar Kajsa febrilt leta efter en illröd knapp med texten "stopp" på. Själv försöker jag skapa en liten konversation med busschaffisen. (Det är något som endast händer i nödsituationer, exempelvis när vi irrar omkring på centralstationen i Stockholm) 'Äääääh nu är det såhär att vi hittar inte stopp-knappen och vi skulle gått av där borta, kan vi hoppa av här istället?!' Men chaffisen ser ut som Terminator och hör inte en ung kvinnas hjälplösa rop. Han fortsätter köra.... Paniken gör våra kroppar lama, vart ska den här resan sluta? Kommer vi behöva åka ända till Kisa innan fötter få nå fast mark igen?! (Vid det här laget har bussen för länge sedan kört förbi busshållsplatsen där det var menat att vi skulle gå av)

Men sedan blir vi bönhörda. En gospelskör på trettio bastanta kvinnor har tydligen suttit längst bak i bussen hela vägen. De börjar sjunga "Halleluja" i ett högt och vackert tonläge. Inom loppet av 10 sekunder får vi syn på en liten busskylt längre fram, och inser att vårt lilla misstag inte kommer få större konsekvenser än en promenad på 200 meter. INGEN SKADA SKEDD.


Kommentarer
Postat av: kajsa

haha, VI ÄR OKEJ OM NGN UNDRAR!

2009-04-17 @ 15:04:33
Postat av: Missextra

Det är sista chansen att anmäla sig till veckans blogg om du inte redan har gjort det i min blogg nu!



En lätt väg till framgång helt enklet;)

2009-04-17 @ 18:51:05
URL: http://carrosfashion.blogg.se/
Postat av: Leonard

Oj då hahah :) Tur att ni inte åkte för långt... men var du seriös? Det låter typ overkligt hahah :D

2009-04-17 @ 23:14:29
URL: http://trierer.blogg.se/
Postat av: Anonym

snygg blogg:) läs gärna om mitt liv som strippa i stockholm och i amsterdam, kram!

2009-04-18 @ 04:11:21
URL: http://kolomiyka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0