Årskrönika 2008

Januari
Alltså..jag minns inget alls. Jag råkade dock tappa vårt modem i golvet, så vi var utan bredband i typ...tre veckor.

Februari
Jag och några tjejer spelade nattinnebandy under lagnamnet "Åsneslem". Otroligt roligt! Jag och Emma gjorde otroliga insatser framför det lilla innebandymålet, speciellt när vi spelade mot div 2 spelande boys! Jag har nog aldrig varit så taggad (och rädd! jag HATAR bollar!) i hela mitt liv!

Mars
Jag fick sommarjobb på Astrid Lindgrens värld! Därefter gjorde vi sälen på matsalsgolvet, för att fira!

April
Oj, händelserik månad! Jag, Kajsa och Annso blev bjudna på efterfest av Hästpojken (the band, alltså) efter en spelning i Hultsfred. Jag och Mats var i Stockholm på en endagstripp, och det var då jag trodde att en tjej tänkte sno min väska inne på H&M. Ack, så fel jag hade! Det var ju en modellscout från Stockholmsgruppen som ville värva mig! (säger man värva? aja you get my point) Jag blev alldeles lyrisk av vårsolen och blandade till egen "glass" bestående av turkisk yoghurt och socker (inte gott!)

Maj
Ett konstant färdigställande av skolarbeten! Sedan red jag i solnedgången och njöt av livet, grillade med mina underbara vänner om kvällarna och bättrade på solbrännan på beachen!

Juni
THE MÅNAD! Vi tog studenten (sjukaste dagen!) och jag råkade tappa bort slutbetygen..hehe.. Mina kompisar och klasskamrater festade loss med Simple Plan och Rooney som av någon skum anledning befann sig på vår lokala krog. Men...inte jag. Jag kom nämligen inte IN! Detta trots att jag var helt nykter och bar studentmössa. Anledningen till vaktens nekande var tydligen att 'han inte kände igen mig på passbilden'. (Det var förövrigt 2 veckor för gammalt) Jag gled hem och åt hemmagjord pizza istället, och laddade inför Hultan som började dagen därefter! Hultan skulle jag kunna skriva hur mycket som helst om egentligen! The big thing måste ändå har varit mötet med Howlin' Pelle Almqvist! Det bästa jag någonsin varit med om (Årets kram, helt klart!) Håkan Hellströms konsert och alla langos tillsammans med alla roliga människor var också top notch!

Juli
Månaden inleddes på västkusten med la familia! Vi var på Liseberg och åkte karuseller så våra kroppar föll isär, shoppade och åt god mat all the time! Sedan började jag min anställning på sommarjobbet, där jag sålde karameller. Lyckades få två dagar ledigt när pappa hade hyrt en stuga i Borgholm, så jag tog tåget dit, second hand-shoppade, åt och sov (Det regnade nämligen hela tiden) Jag startade dessutom den här bloggen! Jag vann en digitalkamera också!

Augusti
Jag jobbade på så glatt! I slutet av månaden drog vi på en roadtrip till huvudstaden där vi kollade på The Hives på grönan (UNDERBART!) vi såg dessutom Lady Gaga i kungsträdgården, käkade nattmat på donken och satt i timmar på det mysiga fiket Muffin Bakery på drottninggatan! Jag började plugga på komvux också (Haha, det låter så blekt efter att ha berättat om den helgen)

September
Skolan kom igång, och den 17 september åkte vi buss upp till Stockholm för att se Coldplay spela i Globen. Och SOM dom gjorde det! Glädjetårar! Rysningar! Lycka! Jag och Kaj shoppade loss och mötte upp Annso på stan, sen gick vi och såg Patrik 1,5 på bio.

Oktober
Jag jobbade på ALV's höstmarknad. Höll på att dö av köldskador, men jag överlevde! HA! Vi var på rookiefestivalen och dansade röven av oss, outstanding roligt!

November
Jag inhandlade min underbara systemkamera Nicke! Bästa köpet ever! Vann en vattenkokare, yeeeha!

December
Jag fyllde nitton! Wuheeeey! Råkade vinna en ny mobil. Hade en fantastisk jul med världens bästa släkt, och en av de roligaste utgångarna ever på metropol på juldagen. Sedan firades nyår hemma hos mig med en bunt fina vänner!

En liten, liten del av allt som hände tjugohundraåtta. Ett av de absoluta bästa åren i mitt liv! Tack till alla inblandade!

Kommentarer
Postat av: E

Hade nästan glömt bort vår insats i innebandy! :D Bland det roligaste ever!

2009-01-04 @ 22:18:12
URL: http://emmastrid.blogg.se/
Postat av: frida

vilket år du har haft bell. och strid lilla du, hur kan man glömma bort nattinnebandyn? ;)

2009-01-04 @ 23:49:09
URL: http://ecstasies.blogg.se/
Postat av: anso

ojojoj vilka minnen! åsneslem i mitt hjärta =D

2009-01-05 @ 00:03:21
URL: http://annzzo.blogg.se/
Postat av: kim

Grymt år du haft! Jag har en väldigt bra känsla inför 2009. Det kommer bli ett sanslöst bra år.

2009-01-05 @ 01:38:09
URL: http://kimgunnarsson.tumblr.com
Postat av: Kajsa

vilken årsresumé baby! jag ryyyyyyser nästan!



(han sa hej först! HAN SA HEJ FÖRST TA MEJ FAN!!)

2009-01-06 @ 15:03:14
URL: http://kaaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0