Yes!

Hej guys! Hoppas ni har en fenomenal torsdag! Jag har mjukstartat med en lång och alldeles fantastisk frulle, och därefter sett gårdagens idolavsnitt och fikat. Hoppas bara Jon tar sig i kragen och fixar Human tills ikväll, annars känns hela programmet rätt onödigt att spana på.

Just det, igårkväll knatade jag och Åstrandh till biografen för att kolla på Flickan som lekte med elden. Antonia har gjort ett duktigt jobb med att peppa upp oss inför filmen, så man kan säga att det var två taggade tjejer som sjönk ner i biostolarna med varsin mediumpopcorn i knät!

Och betyget? FENOMENAL! Visserligen tyckte jag nog drivet i filmen var bättre i första filmen, den här var ju egentligen tänkt som tv-serie och är därför rätt komprimerad om man jämför med boken. Men storyn är fantastisk, likaså rolltolkningarna och då speciellt Salander som är så jädra frän! En annan klassiker i filmen är då Bublanski frågar en sönderslagen Paolo Roberto hur han mår..haha klockrent! Längtar ihjäl ma' tills Luftslottet som sprängdes går upp på vita duken i november!

Nu ska jag till hästen...i ösregnet! Haj!

Kommentarer
Postat av: Frida

G R Y M var filmen! :D

2009-09-24 @ 18:32:16
URL: http://doolfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0