Livet ska vara som för en fjäril, en sommardag

Det bästa som finns i hela världen: Vänskap. Hundvalpar. Nattdopp. Tidiga mornar i maj. Julinätter. Vattenfall. Att gå på bio med fina vänner och inte tänka på något annat än vilket popcorn man ska äta. Att följa med farfar och ta upp kräftburar tidigt på morgonen. När den där söta killen du kollat på hela terminen möter din blick och ler. Att roadtripa längs västkusten med några av de bästa tjejerna jag vet. När mormor får glädjetårar i ögonen på sitt 80-årskalas. Att sitta på Starbucks i London med min person Kajsa och spana in söta pojkar. Att bli lite full i gott sällskap. När man känner sig riktigt fin och man möter någon som uppskattar det. Att köra bil på natten och lyssna på Bruce på högsta volym. Axlar. Det där lilla området mellan överläppen och näsvingen. Festivalmat. Grillad halloumi. Att upptäcka att Håkan avslutar sin konsert med Du Är Det Finaste Jag vet när man precis tagit studenten och redan är lite skör psykiskt. Att gå och lägga sig och känna hur det spritter i hela kroppen av längtan till morgondagen. Att kramas länge. Hästmular. På Thea: området precis under örat, på kinden. Att göra någon riktigt glad. Att vara alldeles ledig. Havet. Den där känslan av att allt kan hända och hela dagen ligger framför en. Skäggstubb. Sovmornar. Att dricka kaffe utomhus. Riktigt goda kakor. Livekonserter som ger en gåshud. Att hitta jättemycket smultron. Bruna ben och converse. Händer. När någon riktigt brinner för något. Filmkvällar med massa te och glass. Att galoppera väldigt fort i skogen. Äta vindruvor. När något man längtar väldigt länge efter, inträffar.

Kommentarer
Postat av: Åsa

älskar din lista.. Den punkten jag gillade mest var iaf . Att upptäcka att Håkan avslutar sin konsert med Du Är Det Finaste Jag vet när man precis tagit studenten och redan är lite skör psykiskt. <3

2010-11-29 @ 17:08:03
URL: http://doolfan.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken underbar lista. =D du är mästare på att skriva listor som framkallar minnen och känslor!

2010-11-29 @ 22:29:32
Postat av: kaj

GILLA! <3

2010-11-30 @ 09:56:02

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0