Andra helgen i november 20lax10

Dude! Vilken välskapt (kan man ens säga så? Antagligen inte..lite därför jag skriver så. I'm joking with words, som jag brukar säga när jag ordvitsar med utbytesstudenter. Japp..en himla lång parantes här, bäst jag slutar skriva så vi inte hinner glömma bort vart parantesen började...) helg!

Vi gick hårt ut med kajsas födelsedagsmiddag på sushirestaurangen Maido här i Växjö. Galet gött! Galet lång tid tog det också, vi lyckades få servitrisen att missuppfatta både maträtten och det faktum att vi ville äta med pinnar. Då är man inte alltför tydlig hörrni! Sedan sprang vi (eller, hoppade! Kajsa har stukat foten och jag moraliskt stöd-linkade) ner till bion för att investera i en bioupplevelse. Duo date, bästavän och massa baconchips, riktigt bra kombination! Tyvärr missade vi bioreklamen (jag ÄLSKAR bioreklam. det är nästan lika bra som sommarlov!) men jag har hämtat mig från det nu. Eller...

Och nu ger jag er min lördag!

Vaknade skön....t utsövd i nybäddad säng. Kände livet i mig (inte bokstavligt talat alltså, ingen bella jr på väg!) Gick upp och åt frukost. Hade glömt att köpa bröd så det blev mest fil och cheerios. Min välplanerade vardag! Stack till Sofia och pumpade cykeldäcket och cyklade till stan. Tänkte köpa strykjärn och vinterjacka men kom hem med en tunika och ett torrschampo...ojdå. Vi tänkte också dricka världens godaste kaffe (alltså, på riktigt. de har vunnit VM eller något!) men stället stängde fyra så vi gick till Mcdonalds istället..

Okej. Vi var jättelyckliga över det faktum att det inte regnade när vi skulle cykla hem.
Prisade gud ch dansade Bam-dansen! Vi hann till torget innan det börjar vräka ner. Wei! Sedan en dusch, inte lukta usch! Åt mer fil och cheerios och en morot (äter från hela kostcirkeln) och stack till bästa Kajsa på lite förförfest. Vi drack ett gott vin! Nästan för gott. Ja! Sedan drog jag på lite Håkan på högsta volle som outro, och några minuter senare var hela sällskapet på väg till Erik för lite polistentafest! Kajsa och jag fann direkt en göteborgare som vi (såklart) pratade ganska bred göteborgska med. Och alla heter Glenn i Göteborg! En tjejs hund hette Bella, och vips hade jag funnit min namne i en svart fågelhund. Life is good! Sedan pratade vi med en kille som jobbat som diskare på Pepe's..hur coolt kan det bli liksom?

På något vänster pinnade vi sedan iväg till Sivans. Träffade fina Jennifer (och andra fina människor..) Kajsa peppade som vanligt folk inne på toan, jag blev bjuden på päroncider (som sedan gled ur mina händer och gick i tusen bitar. Bra där!) Intensiva dansgolvsnummer! Kajsa hängde med mig hem och åt mannagrynsgröt och sen avslutades kvällen med att jag satt och filosoferade över livet och drack te med tända ljus.

Åh vilken fin helg! Hatar att jag inte tog med mig kameran. Nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0