Ljusrosa tjej


heja..

Eftersom jag suttit inne på titeln "Norra halvklotets största hypokondriker" i en sisådär halva mitt liv, så brukar jag i regel kleta mer solkräm på kroppshyddan än många andra. (Än alla kompisar tillsammans, kan man väl säga!) Iallafall...jag har blivit lite slapphänt sedan jag började på universitetet. Kör inte på solskyddfaktor 50 annat än i ansiktet, på axlarna och lite på bröstet.

Idag när jag och Rudell satt på slottsängen och försökte tyda hennes Hawaii-ansökningar i solskenet, så glömde jag totalt bort mitt pigment...eller snarare bristen på det. Jag har en numera ljusrosa polobolero på mig. Jättecharmigt. Noteras bör dock att jag minsann smörjde in näsan och ansiktet. SÅ DET VILL JAG ÄNDÅ HA CRED FÖR! (glömde jag bort att kroppen fortsätter under halsen, kan man undra?)

Eftersom människor har en tendens till att försöka sätta mening till sina handlingar (Cialdini, 2005) så skulle jag vilja motivera min handling med följande:

*det blåste kallt och jag tänkte inte på att solen tog.
* jag ville känna den där pirrande känslan i huden vid läggdags.

men kanske framförallt..

* det är ganska inne med ljusrosa tajta kläder. (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0