Plötsligt händer det!


jag fattar det fortfarande inte, herregud!!

THIS is what I'm talking about people! Runt den 5 juni kom jag och Kajsa gemensamt överrens om ett livsmål som vi skulle sträva efter. Vi skulle krama Howlin' Pelle Almqvist  under vår livstid. Ett mål, som för många människor i vår omgivning, tycktes omöjligt. Men jag och Kaj, people, bestämde oss för att inte lyssna på dessa människor.

Gissa vad vi gjorde då, en vecka senare. GISSA VAD VI GJORDE DÅ?! Vi kramade vår största idol, guds gåva till kvinnan, världens bästa livebands frontfigur. Som i en triss-reklam så dök han plötsligt upp framför oss. Det var magiskt. Tiden stod stilla (ungefär som i första kyssen, fast ännu mer stilla liksom) och vi  trampade darrande iväg mot Langosståndet där the man befann sig. Vi började skaka okontrollerat. Som två ekorrar i en orkan eller något.

Sen bara hände det. Pelle hör att två tjejer bakom han i kön är inne i något slags chocktillstånd. Han (den här delen gillar jag VERY MUCH!) vänder sig om, hälsar på oss med ett leende (betty spagetti-ben! betty spagetti-ben!) och vi inleder någon slags kommunikation. I think. (Det var som sagt så osannolikt så jag fick en blackout direkt efter) Sen sträckte jag med skakande händer fram kameran till en tjej för att föreviga det hela, annars skulle väl inte en jävel (och inte vi själva heller för den delen) trott oss. Sedan fick vi varsin kram. KRAM, get my point?! Det är typ det närmaste man kan komma någon utan att..jaa..ni vet..

Sen pinnar Pelle iväg för att beställa en langos deluxe. Jag och Kajsa tar oss på något oförklarigt sätt därifrån på skakande ben, bryter ihop i glädjetårar och vill praktiskt taget pussa varenda human vi ser därefter. (Det gjorde vi inte.)
Rockpartys securitas kommer fram och frågar vem det är vi träffat eftersom vi förmodligen var de lyckligaste människorna på festivalområdet. Vi berättade såklart. Jag tror förresten varenda människa i hela Vimmerby vet om det nu. Kajsa har hängt upp bilden på sitt jobb, jag har sagt det till halva personalstyrkan på ALV, och pappa underrättade fotbollsgrabbarna om att hans dotter hade kramat Pelle i The Hives.

Vad jag vill säga med this, är att man aldrig, aldrig ALDRIG ska ge upp! Plötsligt händer det!

Kommentarer
Postat av: anso

jag blir så himla lycklig av att läsa det här! (och en smula avis) =D ni e verkligen världens lyckligaste! "Luckiii" (napoleonface)

2008-08-29 @ 00:07:13
URL: http://annzzo.blogg.se/
Postat av: Kaaj

BÄLLA!! Jag sitter här och ryser av glädje :D Herregud jag kan inte sluta le! Vi är två är nog born in the sign of happiness baby!

2008-08-29 @ 09:44:49
URL: http://kaaj.blogg.se/
Postat av: coco

men åh. jag vill också!

de är verkligen världens bästa liveband

2008-08-29 @ 18:39:47
URL: http://cocorico.blogg.se/
Postat av: Kim

Säker på att det var Howlin? Jag menar, han har ju solglasögon på sig...

2008-08-31 @ 00:13:41
URL: http://kimgunnarsson.tumblr.com
Postat av: karin

ääeh! jag dör! avis! verkligen :O haha men kul för dig lixom! :D

2009-01-01 @ 18:47:31
URL: http://karinronnberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0