Dagens läsmåste!




foto: moi

Jag är en mathafucking bokslukare. En läslus utan dess like. Om böcker vore mat, så skulle vågen förmodligen visa på runt 200 kilo at the moment. Det betyder kanske inte att jag läser nonstop all night long, men när jag väl har börjat så kan jag inte sluta. Addicted från första bladet. I förorden har författaren mig som i en liten ask.
Den här boken läste jag i söndags, på två timmar ungefär. Det var solbränning vid stranden hela dagen, så en bok passade alldeles ypperligt att bläddra i. Jag tänkte småläsa sådär mellan badningarna. Det blev en djupdykning in i den engelska shoppingkulturen istället, och lite bad när svetten lackade alltför mycket. Det gick så långt att jag låste in mig på toaletten (utan att vara kissnödig) för att få vara ifred och läsa klart. Jag åt och läste samtidigt. Gränsen gick när jag försökte borsta hunden och samtidigt bläddra i boken. Ibland är det trist att bara ha två armar.

En Shopaholics bekännelser
lyder titeln, och det beskriver (surprise!) ganska ingående vad boken handlar om, med en rejäl dos humor förstås. Kinsella är det som knåpat ihop denna. Pallra er till bibblan!

Kommentarer
Postat av: anso

Bällz? har du funderat på att bli författare? Skulle inte det vara det perfekta yrket för dig?

2008-08-03 @ 14:39:40
URL: http://annzzo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0