En obekväm sanning

Jag pluggar. Mitt i onsdagsnatten! Snart ska den traditionella natt-te-koppen serveras! Kom precis på att sånt inte händer av sig självt.. så jag får försöka släpa mig de tre meterna till spisen, in other words.

Förresten, var ni också sådär när ni var små att ni trodde att vissa sysslor gjordes automatiskt?
Jag trodde på fullt allvar att matresterna i slasken försvann av sig självt ju mer man spolade på dem. Att matresterna låg där i typ tre dagar och att de till slut skrumpnade  ihop och försvann ner genom avloppet. (Förstå vilken chock det var för mig när mamma avslöjade att det var hon som brukade ta upp morotsskalen och havregrynsgrötsresterna?!) 

Det pinsamma är att jag var 13-14 år när jag fick reda på hur det egentligen låg till! Sådan förnekelse, i SÅ MÅNGA ÅR!!


Oj, nu upptäckte jag sand/knäckebrödssmulor (whaaat?!) i naveln...återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0