Det gamla vanliga!

God eftermiddag mitt herrskap! (Ojojoj vad artiga vi var här då! Skyller det på att jag tog nattvarden tidigare idag, jag känner mig lite extra andlig..)

Efter tio år av total failure i eurovisionfestivalen, så har jag slipat fram ett händelseförlopp som alltid stämmer. Håll i er!

Steg 1:
Hela kalaset drar igång. Pimpade programledare (dom väljer alltid ut två av de snyggaste i landet) hälsar Europa välkommen till en gedigen och påkostad show. TACK! känner man som tevetittare. Här någonstans börjar den där pirrande känslan i magpartiet infinna sig. Någon säger 'det känns som vi kommer vinna iår!'

Steg 2: Bidragen börjar sjunga. Dippen plockas fram. Kommentarerna haglar! "HAHAHAHAH KOLLA VILKET SKÄMT" hörs mellan chipstuggandet. Här växer storhetsvansinnet ytterligare. "Vi kommer lätt vinna över de här pajaserna, Sverige sticker iallafall UT!"

Steg 3: DAGS FÖR SWEDEN! Runt om i tevesofforna spänns käkar samtidigt som tummarna kläms blåa. Pulsen stiger!

Steg 4: Nu är det ett faktum: vi är bäst!! Europa kommer älska detta! Och klappade inte publiken lite extra nu? (Samtidigt i teverutan: Pekka Heino hyllar vårt svenska bidrag)

Steg 5: Det återstående bidragen visar upp sig. Man väljer att inte rösta, trots att det svänger om en del bidrag. "då kanske Sverige har större chans att vinna"

Steg 6: POÄNGUTDELNING! Nu slår pulsen i 180. Första och andra givningen visar vart skåpet skall stå!

Steg 7: "Okej...fast nu har vi ju bara fått två points och fem länder har sagt sitt? Det kanske är en liten fördröjning iår då, för alla älskar ju vårt framträdande...tror jag.."

Steg 8: "MEN VA FAN!!!  JAG SKA ALDRIG MER KOLLA PÅ DEN HÄR SKITTÄVLINGEN!!!!!!" (även denna "EUROPA HAR SÅ DÅLIG MUSIKSMAK!!!")

Steg 9: Här börjar ironin istället!

- tolv poäng går till......Norway!
- NO WAY! vad konstigt!!!!

Steg 10: Total apati. Ligger i fosterställning nedanför soffan. Grymtar lite. Dippar chipsen mycket omsorgsfullt och koncentrerat. Ser stora svarta flopprubriker flimra förbi framför ögonen. Uttalar högt "DET ÄR FAKTISKT BARA EN TÄVLING! JAG KÄNDE DET PÅ MIG!"

-

Näe men nu tar vi friska tag mot nästa år istället!!!!!!!!!!!
UPP OCH HOPPA!!!!!!!!

Nästa år kan vi ju prova att skicka...ööh.. öhh...
nej juuuuust det, vi har ju redan testat allt!


Kommentarer
Postat av: Mats

Nu kanske folk äntligen inser att melodifestivalen/eurovision song contest är det mest överskattade/onödogt påkostade evenemanget som finns. Det finns så mycket annat viktigt att lägga pengar på. Så kan inte Sverige bojkotta det där i några år, fast det lär inte hända. Men så är det. Jag såg på Sex & The City filmen igår istället, den var bra ^^ Fast idag såg jag norrmannen som vann, han var iallafall söt :P

2009-05-17 @ 17:43:07
URL: http://teaterkonfekt.blogg.se/
Postat av: Micke

Hahaha! Klockren beskrivning. I love it.

Postat av: pelle

HHAHAHA, du har gjort en grym iaktagelse hörru! ;D

2009-05-17 @ 18:55:58
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Leonard

Hej! Har frågestund på min blogg nu, fråga vad du vill! :)



Trevlig kväll!



Leonard

2009-05-17 @ 18:58:34
URL: http://trierer.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hahah minst sagt underhållande beskrivning av händelseförloppet ;)

Va tyckte du om Norge då ? Asså han skulle inte ha vunnit , fan va enformig röstningen var endå.. Annars röstar alltid europafolket på grannländerna .. Men plötsligt var Norge grannland till alla ! x)

2009-05-17 @ 21:15:55
URL: http://www.magiskadagar.devote.se
Postat av: anso

haha skrämmande bra beskrivelse XD troligtvis vad som utspelade sig runt om i sverige (i år igen...)

2009-05-17 @ 22:51:08
URL: http://annzzo.blogg.se/
Postat av: frida

HAHAHAHA, asså fan jag kände igen mig på varenda punkt där. Asså shiit. MEn ja Sverige har verkligen provat på allt och lite fakta här; Sverige måste skaffa fler grannländer. ;)

2009-05-17 @ 23:03:29
URL: http://doolfan.blogg.se/
Postat av: KAJ

hahaha! vår kväll i punktform ;D

2009-05-18 @ 09:26:13
Postat av: Anonym

Sv. Visst är det väldigt gott. Frukt är underskattat egentligen :)



Det är verkligen så man reagerar under eurovison ;P

2009-05-18 @ 22:43:58

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0