Sen dansar hon med Rickard, på trottoaren


emmajan och jag på midsommarafton!


Är det någon som egentligen vet när man började betala med kort i Sverige? Alla jag frågat har liksom no idea at all, och nu har jag undrat det här i nästan ett helt år. COME ON! Det tog bara ett halvår innan jag fick veta vad kroppspuder har för funktion. Jag kan inte gå runt och undra sånt här hur länge som helst! Folk kan ju tro att man inte har någon koll alls! Hehehehe....

Igår åkte jag, mamma, pappa och Becca ner till Växjö och möblerade min lägenhet! Jag älskar min familj (visst är väl man en slags grundfamilj även om päronen är skilda?), alla är så händiga! Mamma är bra på att tänka logiskt och inreda, pappa är bra på att köra släpvagn och så är han nästintill mästare på att skruva ihop bokhyllor (...enligt egen utsago). Becca är envis som en gammal stolsdyna och därför passar det perfekt att låta henne sätta ihop omöjliga möbler. Hon ger sig liksom aldrig! (Och så har hon långa naglar, så hon behöver ingen mejsel. Men det är en annan femma!) Själv är jag very close to awesome på att bära grejer i trappor, tänka och sitta i soffan och längta efter pommes.

Mår nästan lite dåligt av att ha ett fint litet hem som står och väntar på mig 14 mil härifrån. Jag vill flytta in PRONTO, det är kalasjobbigt att gå och vänta på att en nytt kapitel i boken om mitt liv, ska börja. BÖRJAR BLI DAGS ATT VÄNDA BLAD!

Handlade förresten mat och annat livsnödvändigt, typ golvrengöring och tops, för den gedigna summan 1200 riksdaler. Är det nu jag kan kalla mig vuxen?


Kommentarer
Postat av: Linda

År 1961 kom Sveriges första betalkort - http://www.multicard.se/index.php?id=58 (Se fråga 5!)



Världens första kredikort kom på 1950-talet!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kontokort

http://www.kreditkortguiden.se/diners_club.html

2010-08-18 @ 11:02:51
URL: http://dekallarmiglinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0