En bortkastad halvtimme

Hoho! Det är natt och jag skulle utan problemas kunna vara vaken några timmar till på årets första februaritimmar. Något säger mig dock att jag kommer ångra mig lagom till mobilalarmet ljuder vid 06:45 imorgon..jaja, det problemet skjuter vi upp till morgondagen!

I lördags hade jag och Kajsa en utomordentlig filmkväll! Vi spanade på I Skuggan av Värmen och livnärde oss - lite lätt inspirerade av Robinsonfinalen - på mango, smoothies och...en kokosnöt. Den lite lätt håriga frukten har jag alltid varit fascinerad av, och det var nog mest därför den fick hänga med hem.. Kajsas pappa gick ner i källaren och sågade kokosnöten till en mugg, sedan satt jag i en halvtimme och gröpte ut ALLT fruktkött.

Jag frågar mig fortfarande varför. SÅ SJUKT ONÖDIGT! Inte nog med att fruktköttet smakade plywoodskiva, jag fick dessutom ont i armen. Senare på kvällen blev jag helt övertygad om att kokosköttet var giftigt och fick lite lätt dödsångest när jag googlade och fick veta att man använder kokosolja till en herrans massa grejer (dock inte mat...) Kajsa blev tvungen att lova på HEDERSORD att jag inte skulle dö av en kokosnöt (vilket ansvar egentligen! poor little fella')

När den värsta paniken lagt sig (och Kinnaman varit i närbild i sammanlagt 40 minuter, görr!) planerade vi framtida äventyr, jag och Kaj har stora planer inför den kommande våren! OM det nu kommer någon vår iår, känns visserligen ganska nattsvart just nu. Eller ska man säga vitt?

HE HE HE.

Nä! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: kaj

haha!ja men nu har du ju något att skriva på cv:t! Under Övriga meriter typ "kan gröpa ur en kokos på 30 minuter" och "få dödsångest för ingenting" :P



LÄNGTA TILL VÅREN DÅE!! även om det ser hellvittiskt-omöjligt ut nu!

hähää... :D

2010-02-01 @ 18:10:40
Postat av: Madeleine

Åh vill oxå se "I skuggan av värmen" var den bra? :) Joel är ju så sjukt snygg ! :)

2010-02-02 @ 10:49:17
URL: http://www.wannabeloved.devote.se

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0