Två dagar på bästkusten


Ett gruppfoto i Falköpings väntesal som sammanfattar vårt äventyr ganska perfekt!


Hola! Jag är tillbaka i Småland efter två dagar i Götet tillsammans med två kanonbrudar! En mini-vacation som förövrigt stavas HILARIOUS, för det är precis vad det har varit! P3-guldgalan var fantastisk! Jag har aldrig varit på en gala (och framförallt inte en musikgala!) tidigare och det var över förväntningarna. God öl, kanonplatser några meter från Timo, massa p3-profiler vars röster man har i öronen om dagarna, sjukt många snygga killar (that is a not-joke! gaaaad vad jag planerar att skaffa mig en rocker! höhö) och givetvis massa bra musik! TACK KAJSA FÖR VÄRLDENS BÄSTA JULKLAPP!!!!

Efter att de sista tonerna av Winnerbäck ebbade ut, begav vi oss tillbaka till hotellet för att gå på toan och ta en drink i baren. Kaj satte igång en hävtävling och blev själv den som fick bjuda på shots, då jag och Åsa slurpade i oss som två myrslokar. Så där satt vi och hade apskoj på en tisdag! Sedan bar det av mot avenyn!!!! ......där vi gick förbi (höhö) efterfesten på Elite hotel och svängde in på donken för att köpa varsin cheeseburgare. (Anso, jag måste ha övertagit dina cravings för den maträtten! Jag hade längtat efter en cheeseburgare i tolv dagar!)

Onsdagen spenderades i frukostavdelningen på Scandic (vart annars?!) och på stan, springandes i affärer. Vi handlade lite lagom, och jag har fortfarande två jackor och ett par kängor kvar att införskaffa. Men det tar vi in the future! Tågresan hem blev lite...annorlunda. Ett annat tåg hade spårat ut och det var därför en himla massa förseningar. Stackars SJ fick tillslut lösa våran situation med att fixa taxi hem de sista 9 milen. Såhär i efterhand är jag lite osäker på om det faktiskt var en taxiförare, och inte en aktiv formel 1-förare som skjutsade hem oss? För helskotta vad det gick! Jag tackade BÅDE Moder Jord och Gud i himlen när vi nådde fast mark igen!


Kommentarer
Postat av: Carro

Låter som en alldeles gryyym miniweekend i götet 8)

2010-01-21 @ 18:41:36
URL: http://cnascarro.blogg.se/
Postat av: anso

fasen vad härligt ni verkar ha haft, det förtjänar ni verkligen! =D Er hemresa bekräftar min teori om att alla taxichaufförer antingen är gamla rallyförare eller bara har dödslängtan.



P.S jag tror att självaste gud(om han finns) käkar cheeseburgare där uppe på något moln..

2010-01-22 @ 01:00:22
URL: http://missanso.blogg.se/
Postat av: kajs

hällvätte bella det var ju kanon!! göööörkul skulle jag vilja säga, som att åka på mottoväg :D bästkusten med de bästa, kan det bli bättre? nej.

<3

2010-01-23 @ 20:10:50
Postat av: Madeleine

va kul att ni hade bra platser o allt ! :) låter verkligen jättekul :) älska gbg ! :)

2010-01-23 @ 22:41:20
URL: http://www.wannabeloved.devote.se

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0