Hårnörderi

Jag älskar att nörda in mig i saker. Framförallt när man har sommarlov! Och det har jag ju! Tidigare sommarlov har jag ju haft en häst att pyssla om, jag läste ganska mycket om Natural Horsemanship eftersom jag och Wille hade lite kommunikationsproblem imellanåt. Eller inte så lite egentligen, han är en humörhäst utan dess like och jag blev osäker rätt ofta. Så jag läste på massa och gick ut i hagen och stod där ett par timmar och tränade ledarskapsövningar. Haha, det låter kul såhär i efterhand men det var sjukt välbehövligt.

Iallafall! Nu är jag utan häst och har istället börjat nörda in mig på hårvård, läst mycket om något som heter balsammetoden. (Som jag inte tänkt ge mig på, men däremot vill jag använda mildare schampon som inte sliter så mycket på håret) Under de senaste veckorna har jag därför tvättat håret med ett schampo från apoteket utan parabener, silikon och mineraloljor, och knappt rört håret innan det självtorkat. Vet inte om jag märker någon skillnad, men det känns friskare. Idag beställde jag ett schampo från Iloveburt.se utan sulfater, ska bli spännande att se hur det funkar! Jag har mest som mål att få längre och mindre slitet hår, och att lockarna kommer fram bättre. Vi får se hur det går!

Nu ska jag ner till stan och köpa mat och fixa biljetter till kvällens match mellan Vimmerby IF och Kalmar FF. Spännande! Om inte annat så är det djävulskt gott med grillad korv. HAJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Le bloggadress, tack!:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0